Omgekeerde Adventskalender

De Doopsgezinde Gemeente Arnhem heeft dit jaar wel iets heel creatiefs bedacht voor deze advent. Ze zullen tijdens de adventsperiode producten inzamelen voor de Voedselbank Arnhem. Een zogenoemde Omgekeerde Adventskalender:

Het aantal gezinnen dat gebruik maakt van de Voedselbank steeg dit jaar snel. Alleen al in het gebied van de Voedselbank Arnhem is in 2022 het aantal gezinnen toegenomen van 1.100 tot ruim 1.400 op dit moment. Maar aan het einde van het jaar zullen dit naar verwachting ca. 1.600 gezinnen zijn. Een forse stijging en één die zich wellicht ook in 2023 zal voortzetten. Daarbij komt een forse daling van het aanbod van producten aan de Voedselbank. Onze hulp is dus echt van harte welkom!

Hoe gaat het inzamelen?

Dit jaar is er een omgekeerde adventskalender gemaakt. Deze is samengesteld aan de hand van de ideale boodschappenlijst van de Voedselbank zelf. Het is dus ook een bewuste keuze dat er daar waar dat kan, gekozen is voor blik en plastic en niet voor glazen potten en flessen. Thuis verzamel je de producten. Tot en met eerste kerstdag kun je deze meenemen naar een dienst. Na de kerstdagen zullen alle producten naar de Voedselbank worden gebracht. Er komt een verslag van in het Gemeentenieuws van de Doopsgezinden.